Klasa autorska przyrodniczo -medyczna Autorki programu:
Wiesława Iwańska Alicja Wójcik
|
||||
Co to jest program autorski ?Małachowianka, najstarsza szkoła w Polsce, należy to Towarzystwa Szkól Twórczych. Szkoła Twórcza jest to szkoła, w której nauczyciele, uczniowie i rodzice są gotowi do poszukiwania i wprowadzania w życie innowacji pedagogicznych, które wpływają na stałe doskonalenie procesu nauczania i wychowania oraz kształtują twórcze, zaangażowane postawy wychowanków i wychowawców. Wiodącym zadaniem jest projektowanie, wdrażanie i upowszechnianie innowacji edukacyjnych, w celu przekształcenia tradycyjnych, zunifikowanych systemów szkolnych w nowoczesne, zindywidualizowane, wszechstronnie kształcące i wychowujące szkoły, na miarę współczesnych potrzeb i oczekiwań społecznych. Jedną z innowacji dydaktyczno wychowawczych jest wdrażanie autorskich programów kształcenia, tworzonych przez nauczycieli przy czynnym zaangażowaniu uczniów i rodziców.
|
Klasa przyrodniczo-medycznaProgram powstał w 1996 roku. Od tego czasu w tym profilu kształcą się (kształciły) trzy roczniki małachowiaków.
Program nauczaniaW programie nauczania poszerzone są kursy chemii, biologii i fizyki w celu dostosowania się do wymagań uczelni medycznych. Program doskonale przygotowuje do egzaminów wstępnych również na kierunki: weterynaria, biotechnologia, biologia, chemia, inżynieria środowiskowa, chemia spożywcza, inżynieria chemiczna i sanitarna, wszystkie kierunki SGGW, AWF. AbsolwenciPierwsi maturzyści z 2000 roku z sukcesem zdawali egzaminy na renomowane wyższe uczelnie. Zostali studentami: - akademii medycznych - uniwersytetów (chemia, biotechnologia, bioinżynieria, biologia, psychologia) - politechnik (chemia) Z praktyki wynika, że absolwenci tego profilu z powodzeniem składali egzaminy również na wydziały o innych kierunkach: prawo, pedagogika itp.
|
Obozy naukoweW programie klasy autorskiej przewidziany jest obóz integracyjny i obozy naukowe: ekologiczny i turystyczno-przyrodoznawczy. Celem obozu integracyjnego jest ułatwienie adaptacji w nowej szkole oraz wzajemne poznanie się uczniów.
Obozy naukowe organizowane w starszych klasach mają na celu, w miarę możliwości, konfrontację wiedzy teoretycznej, zdobywanej w ławce szkolnej, z obserwacjami środowiska naturalnego, eksponatami muzeów przyrodniczych, działalnością placówek badawczych, laboratoriów i zakładów przemysłowych.
|