Klasa autorska

 przyrodniczo -medyczna

Autorki programu:

 

Wiesława Iwańska

Alicja Wójcik 

 

Co to jest program autorski ?

Małachowianka, najstarsza szkoła w Polsce, należy to Towarzystwa Szkól Twórczych.

Szkoła Twórcza jest to szkoła, w której nauczyciele, uczniowie i rodzice są gotowi do poszukiwania i wprowadzania w życie innowacji pedagogicznych, które wpływają na stałe doskonalenie procesu nauczania i wychowania oraz kształtują twórcze, zaangażowane postawy wychowanków i wychowawców.

Wiodącym zadaniem jest projektowanie, wdrażanie i upowszechnianie innowacji edukacyjnych, w celu przekształcenia tradycyjnych, zunifikowanych systemów szkolnych w nowoczesne, zindywidualizowane, wszechstronnie kształcące i wychowujące szkoły, na miarę współczesnych potrzeb i oczekiwań społecznych.

Jedną z innowacji dydaktyczno wychowawczych jest wdrażanie autorskich programów kształcenia, tworzonych przez nauczycieli przy czynnym zaangażowaniu uczniów i rodziców.

 

Klasa przyrodniczo-medyczna

Program powstał w 1996 roku. Od tego czasu  w tym profilu kształcą się (kształciły) trzy roczniki małachowiaków.

 

Program nauczania

W programie nauczania poszerzone są kursy chemii,  biologii i fizyki w celu dostosowania się do wymagań uczelni medycznych.

Program doskonale przygotowuje do egzaminów wstępnych również na kierunki: weterynaria, biotechnologia, biologia, chemia, inżynieria środowiskowa, chemia spożywcza, inżynieria chemiczna i sanitarna, wszystkie kierunki SGGW, AWF.  

Absolwenci

 Pierwsi maturzyści z 2000 roku z sukcesem zdawali egzaminy na renomowane wyższe uczelnie. Zostali studentami:

- akademii medycznych

- uniwersytetów (chemia, biotechnologia, bioinżynieria, biologia, psychologia)

- politechnik (chemia) 

 Z praktyki wynika, że absolwenci tego profilu  z powodzeniem składali egzaminy również na wydziały o innych kierunkach: prawo, pedagogika itp.

 

 

Obozy naukowe

W programie klasy autorskiej przewidziany jest  obóz integracyjny i obozy naukowe: ekologiczny i turystyczno-przyrodoznawczy.

Celem obozu integracyjnego                         jest ułatwienie adaptacji w nowej szkole oraz wzajemne poznanie się uczniów.

 

Obozy naukowe organizowane w starszych klasach  mają na celu, w miarę możliwości, konfrontację wiedzy teoretycznej, zdobywanej w ławce szkolnej, z obserwacjami środowiska naturalnego, eksponatami muzeów przyrodniczych, działalnością placówek badawczych, laboratoriów i zakładów przemysłowych.