ścieżki prozdrowotnej
„Zdrowie, jako dobro, o które należy dbać”
Lekcja przeznaczona jest dla klas pierwszych, które potrafią pracować w programie PowerPoint
Celem zajęć jest uświadomienie uczniów (szczególnie młodzieży w okresie dojrzewania), że zdrowie to pojęcie szerokie a nie tylko określane jako brak choroby. Lekcja jest przygotowaniem do świadomego dbania o swoje zdrowie i przygotowaniem do propagowania zdrowego stylu życia. Komputer jest wykorzystany jako uatrakcyjnienie zajęć.
Temat:
Zdrowie, jako dobro, o które
należy dbać.
Miejsce: pracownia komputerowa.
Czas realizacji:1 godz. lekcyjna
Organizacja zajęć: Podział na zespoły/2osoby na komputer/.
Wstęp: 5 min
Zapoznanie uczniów z tematem zajęć.
"Zdrowie, jako dobro, o które należy dbać"
Szlachetne
zdrowie,
Nikt się nie dowie,
Jako smakujesz,
Aż się zepsujesz.
J. Kochanowski
Zdrowie jest jedną z największych wartości cenionych przez ludzkość. Już od dawna próbowano określić i zdefiniować pojęcie zdrowia. Traktowano je w różnych kategoriach, a pojęcie się zmieniało. Wg Arystotelesa zdrowie to rozkosz w działaniu a stan fizyczny łączy się z aktywnością duchową. Hipokrates uważa że zdrowie jest to stan organizmu , którego określają właściwe proporcje 4 soków: krwi, flegmy, czarnej żółci wątrobowej i żółtej żółci limfatycznej.
Jak my rozumiemy “ZDROWIE”?
Część główna: 35 min
Nauczyciel omawia i
rozdaje karty pracy ucznia.
· Uczniowie przygotowują prezentację pt. “Postać człowieka zdrowego”, posługując się poleceniami:
· Wykorzystując zdjęcia, kliparty, uczniowie przygotowują prezentację 5 min.
· Nauczyciel zwraca uwagę na różnorodność wymienionych cech i ich klasyfikację.
Zakończenie: 5min
Zebranie i podsumowanie pracy.
KARTA PRACY UCZNIA
Wykonaj 5 minutową prezentację: Postać człowieka zdrowego:
· Wymień i zobrazuj pięć cech charakteryzujących człowieka zdrowego. · Wymień i zobrazuj pięć cech charakteryzujących człowieka chorego.
Możesz posłużyć się zdjęciami lub klipami.
|