powrót 

Scenariusz lekcji interdyscyplinarnej prowadzonej w ramach

ścieżki prozdrowotnej

 

„Zdrowie, jako dobro, o które należy dbać”

 

 

Lekcja przeznaczona jest dla klas pierwszych, które potrafią pracować w programie PowerPoint

Celem zajęć jest uświadomienie uczniów (szczególnie młodzieży w okresie dojrzewania), że zdrowie to pojęcie szerokie a nie tylko określane jako brak choroby. Lekcja jest przygotowaniem do świadomego dbania o swoje zdrowie i przygotowaniem do propagowania zdrowego stylu życia. Komputer jest wykorzystany jako uatrakcyjnienie zajęć.

Temat: Zdrowie, jako dobro, o które należy dbać.
Miejsce: pracownia komputerowa.
Czas realizacji:1 godz. lekcyjna
Organizacja zajęć: Podział na zespoły/2osoby na komputer/.
Wstęp: 5 min
Zapoznanie uczniów z tematem zajęć.

"Zdrowie, jako dobro, o które należy dbać"

Szlachetne zdrowie,
Nikt się nie dowie,
Jako smakujesz,
Aż się zepsujesz.
J. Kochanowski

  Zdrowie jest jedną z największych wartości cenionych przez ludzkość. Już od dawna próbowano określić i zdefiniować pojęcie zdrowia. Traktowano je w różnych kategoriach, a pojęcie się zmieniało. Wg Arystotelesa zdrowie to rozkosz w działaniu a stan fizyczny łączy się z aktywnością duchową. Hipokrates uważa że zdrowie jest to stan organizmu , którego określają właściwe proporcje 4 soków: krwi, flegmy, czarnej żółci wątrobowej i żółtej żółci limfatycznej.

Jak my rozumiemy “ZDROWIE”?

Część główna: 35 min
Nauczyciel omawia i rozdaje karty pracy ucznia.

·       Uczniowie przygotowują prezentację pt. “Postać człowieka zdrowego”, posługując się poleceniami:

  1. Zobrazuj i wymień 5 cech charakterystycznych dla człowieka zdrowego.
  2. Zobrazuj i wymień 5 cech określających człowieka chorego.

·        Wykorzystując zdjęcia, kliparty, uczniowie przygotowują prezentację 5 min.

·        Nauczyciel zwraca uwagę na różnorodność wymienionych cech i ich klasyfikację.

Zakończenie: 5min

Zebranie i podsumowanie pracy.

 

KARTA PRACY UCZNIA

 

 

 

Wykonaj 5 minutową prezentację:

 Postać człowieka zdrowego:

 

·     Wymień i zobrazuj pięć cech charakteryzujących człowieka zdrowego.

·     Wymień i zobrazuj pięć cech charakteryzujących człowieka chorego.

 

        Możesz posłużyć się zdjęciami lub klipami.

 

 

 

 

 

powrót